Dnes sa mi dostalo do ruky októbrové vydanie mesačníka EMMA. Nemala so o tomto periodiku vysokú mienku. Čo je veľa, to je veľa. Dávam do pozornosti str. 176. To je čo za článok!!!!! Kde to žijeme, keď sa PR robí takýmito klamstvami!
Laserové operácie sú na Slovensku jednou z najpropagovanejších tovarových skupín. Zamysleli ste sa niekedy nad tým? Nepoznám jediného lekára, ktorý by si dal operovať oči. Ani jeden by to nespravil! Lekár si je vedomý rizík a vie, že zrak ničím nenahradí.
V médiách sa síce teraz stretnete s reklamou, kde sa operáciou chváli aj lekár z očného oddelenia z nemenovanej bratislavskej kliniky. No prečo nepovie pravdu!! Že operáciu síce postúpil, ale mal potom problémy. Že musel podstúpiť reoperáciu?! Že pri športovom zápase dostal ranu loptou do hlavy a odtrhol sa mu tzv. flap. (To je tá časť rohovky, ktorá sa odklopí pri operácii a po zákroku sa priloží naspäť). A aj napriek tomu veselo ďalej operuje. Zverili by ste takému lekárovi svoj zrak? Lekárovi, ktorý poriadne nevidí. Ak je to taká úžasná operácia ako sa mu to mohlo stať? Operáciou sa mení videnie človeka, mení sa jeho vnímanie farieb, jeho orientácia v priestore a mnoho iných skutočností. Odlaserovaný človek nemôže pracovať napr. ako pilot, v nadmorských výškach a apod. Lebo to jednoducho jeho oči nezvládnu. A je toho ešte oveľa viac, stačí si pozrieť zahraničné webové stránky.
Argument spokojnosti odoperovaných zákazníkov je chabý. Úspešnosť laserových operácii je skôr psychickou záležitosťou ako lekárskou. Človek ktorý nosí okuliare totiž nevie ako má v skutočnosti ostro vidieť. Ak mu odoperujú napr. -2,5 D tak je rád, že po operácií vidí ostrejšie ako pred tým. Zákazník (zámerne nepoužívam slovo pacient, lebo zákazníci laserových centier nie sú v pravom zmysle slova pacienti, sú to takí istí zákazníci ako zákazníci napr. v TESCU) vidí. Po operácii vidí lepšie, ale nie je to 100%. A navyše dioptria sa mu po čase opäť vráti. Rohovka je totiž jediná štruktúra oka, ktorá má schopnosť regenerovať. A je jedno, či je to o rok, dva päť či desať. Túto istotu majú všetci, či si to chcú priznať, alebo nie.
Pre informáciu: bilboardová kampaň jedného bratislavského laserového strediska sľubuje za operáciu očí “obed zdarma“. Vaše oči, ako ináč za akciovú cenu, a obed. Tak tomu sa povie biznis po slovensky!